fredag den 8. februar 2013

Traditioner i forandring (mobiltelefoni)

Aktivitet 2

Min målgruppe er børn i 2. klasse (min datters). På forældre intra står følgende:
Det er i skoletiden ikke tilladt at have mobiltelefoner med. Børn der medbringer mobiltelefoner der er tændte i undervisningen bliver fjernet og først udleveret efter sidste undervisningstime.

Hvad gør børn når de taler i mobil?
Min datter svarer mobil ved at sige hendes navn. Derefter kommer der ikke meget mere. Hun lader den anden part styre samtalen og stille spørgsmålene.
Børn i den aldersgruppe er meget stole over at have en mobil. Mobilen har oftet erstattet spillemaskiner som dsi og playstation(gameboy version).
I SFOen er der andre regler. Her ser man ofte børn der sidder med deres mobil. SFOen vælger også at det er okay at medbringe mobilen, da de på denne måde kan styre legeaftaler og kontakte deres forældre. Alt dette foregår i samarbejde med pædagogerne på stedet.
Mobilen er blevet et uundværligt "apparat". Vi har det med alle steder, uanset alder.

Camilla

Tjek lige det her.... :)

http://jyllands-posten.dk/ditliv/article3936498.ece

2 kommentarer:

  1. Hej Camilla!
    Jeg harlige været i praktik i en SFO, og her måtte børnene kun have mobilen med hver fredag og kun for at spille spil på den. Det var simpelthen forbudt, at have mobilen med for at ringe fra og til den. Vi blev i personale gruppen enige om, at vi ikke ville kunne styre det, hvis børnene selv kunne ringe til deres forældre hvergang der var noget de ikke var tilfreds med, eller hvis de ville hentes. Men synes da det er flot hvis pædagogerne i den SFO din datter går, kan administrere det :-)
    Med hensyn til den måde du skriver din datter bruger mobiltelefonen, lyder det som en god måde, at starte med at bruge mobilen på, og tror de fleste børn, på den alder bruger mobilen sådan.!
    Tine!!

    SvarSlet
  2. Hej Tine..
    Ja jeg tror der er stor forskel på hvordan de kører det i institutionerne. Det her er også kun en lille SFO, så det kan godt være det er mere overskueligt.
    Jeg havde også mine betænkeligheder i starten, men børnene er gode til at komme og sige at de vil ringe hjem eller lave en legeaftale.
    Mathilde er min førstfødte, så tanken om at hun skulle have en mobil var lidt skræmmende i starten, men der er også noget sikkerhed omkring det.
    Camilla

    SvarSlet